معرفی وبلاگ
این وبلاگ هم اخبار مربوط دانشگاه پیام نور را میگه ، هم داستان و گاه گداری هم مطالب خواندنی دیگه امیدوارم مورد قبولتون واقع بشه *************************** *************************** برای بهتر دیدن هر مطلب بر روی لینک ( ادامه مطلب ) که پایان هر قسمت آمده کلیک کنید *************************** *************************** وقتی چیزی را از دست دادی، درس گرفتن از آن را از دست نده. *************************** ***************************
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 877366
تعداد نوشته ها : 268
تعداد نظرات : 77
فریاد ها را همه می شنوند هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است - دکتر علی شریعتی
Rss
طراح قالب
محمدرضا عابدي

 

علائم سكته قلبي


يكي از علائم سكته قلبي شروع درد قفسه سينه است كه اين درد قفسه سينه مي‌تواند متنوع باشد و گاه به شكل درد زير جناق سينه يا ريشه گردن و دست‌ها بويژه دست چپ و گاهي همزمان در هر دو دست و كتف و شانه بروز مي‌كند.

در مواردي كه فرد دچار سكته قلبي مي‌شود، درد ٢٠ دقيقه طول مي‌كشد و گستره درد ممكن است به صورت سنگيني يا خنجري يا احساس فشردگي در قفسه سينه خود را نشان دهد.

اين دردها معمولا با ساير علائمي همچون تعريق شديد و احساس سردي در تمام نقاط بدن كه ناشي از تحريك قوه سمپاتيك است، همراه مي‌باشد.

در اين موارد همچنين افراد دچار احساس ترس، نگراني و بي‌قراري، تپش قلب و افت فشار خون و گاه نيز افزايش فشار خون مي‌شوند.

متاسفانه در بعضي افراد همچون ديابتي‌ها، سالمندان، افرادي كه داراي سابقه طولاني مدت فشار خون هستند، افرادي كه اعتياد شديد دارند، خانم‌هاي خيلي چاق و سيگاري‌هاي حرفه‌اي درد ناشي از سكته احساس نمي‌شود.

بزرگ‌ترين خطر بي‌توجهي به سكته قلبي و علائم آن، مرگ است و در غير اين صورت فرد دچار نارسايي قلبي، تنگي تنفس، خستگي زودرس و علائم نارسايي قلبي همچون ورم پا و تندي ضربان قلب در هنگام فعاليت و استراحت مي‌شود.

اغلب موارد علائم اين سكته‌ها با بيماري گاستريت يا التهاب معده اشتباه گرفته مي‌شود كه اين امر بسيار خطرناك است زيرا در اين موارد اين علائم نشان‌دهنده سكته قلبي است كه بيمار بلافاصله بايد به مركز درماني مراجعه كرده تا منطقه سكته رد شود.

عرق‌هاي سرد مداوم، حالت تهوع شديد و بويژه درد شديد معده از علائم اصلي سكته‌هاي خفيف قلبي بويژه سكته‌هايي است كه در بخش تحتاني قلب رخ مي‌دهد.

در افرادي كه مبتلا به ديابت هستند سكته‌هاي سطح تحتاني قلب شايع‌تر است كه در اغلب موارد درد ناشي از اين سكته‌ها در معده بروز مي‌كند.

گاستريت يا التهاب معده اكثر اوقات با درد در ناحيه معده بروز مي‌كند، اما نكته‌اي كه در اين ميان حائز اهميت است لزوم عدم مصرف دارو بدون تجويز پزشك است زيرا ممكن است دردي كه در معده بروز كرده ناشي از سكته بوده نه گاستريت در نتيجه عوارض سكته قلبي در اين موارد افزايش مي‌يابد.

افرادي كه دچار سكته قلبي شده‌اند الزامي است، علاوه بر پزشك متخصص قلب همواره تحت نظر متخصص گوارش و كبد هم قرار داشته باشند تا از ايجاد ناهنجاري‌هاي گوارشي بويژه زخم و درد معده، التهاب معده و هرگونه اختلال در كار معده در امان باشند.


دسته ها : مجله سلامت 14
سه شنبه 21 9 1391 10:53 بعد از ظهر
X