معرفی وبلاگ
این وبلاگ هم اخبار مربوط دانشگاه پیام نور را میگه ، هم داستان و گاه گداری هم مطالب خواندنی دیگه امیدوارم مورد قبولتون واقع بشه *************************** *************************** برای بهتر دیدن هر مطلب بر روی لینک ( ادامه مطلب ) که پایان هر قسمت آمده کلیک کنید *************************** *************************** وقتی چیزی را از دست دادی، درس گرفتن از آن را از دست نده. *************************** ***************************
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 871373
تعداد نوشته ها : 268
تعداد نظرات : 77
فریاد ها را همه می شنوند هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است - دکتر علی شریعتی
Rss
طراح قالب
محمدرضا عابدي

 

زماني كه من بچه بودم،مادرم علاقه داشت گهگاهي غذاي ساده صبحانه را براي شب هم آماده كند. يك شب را خوب يادم مانده كه مادرم پس از گذراندن يك روز سخت و طولاني در سر كار، شام ساده اي مانند صبحانه تهيه كرده بود. آن شب پس از زمان زيادي، مادرم بشقاب شام را با تخم مرغ، سوسيس و بيسكويت هاي بسيار سوخته، جلوي پدرم گذاشت. يادم مي آيد منتظر شدم ببينم آيا او هم متوجه سوختگي بيسكويتها شده است! 


در آن وقت، همه ي كاري كه پدرم انجام داد اين بود كه دستش را به طرف بيسكويت دراز كرد، لبخندي به مادرم زد و از من پرسيد كه روزم در مدرسه چطور بود. خاطرم نيست كه آن شب چه جوابي به پدرم  دادم، اما كاملاً يادم هست كه او را تماشا ميكردم كه داشت كره و ژله روي آن بيسكويتهاي سوخته مي ماليد و لقمه لقمه آنها را مي خورد.
يادم هست آن شب وقتي از سر ميز غذا بلند شدم،شنيدم مادرم بابت سوختگي بيسكويت ها از پدرم عذرخواهي مي كردو هرگز جواب پدرم را فراموش نخواهم كرد كه گفت: اوه عزيزم، من عاشق بيسكويتهاي خيلي برشته هستم. 


همان شب، كمي بعد كه رفتم بابام را براي شب بخير ببوسم، از او پرسيدم كه آيا واقعاً دوست داشت كه بيسكويتهاش سوخته باشد؟ 

او مرا در آغوش كشيد وگفت:مامان تو امروز روز سختي را درسركار گذرانده و خيلي خسته است. به علاوه، بيسكويت كمي سوخته هرگز كسي را نمي كشد! 

زندگي مملو از چيزهاي ناقص... و انسان هايي است كه پر از كم و كاستي هستند . خود من در بعضي موارد، بهترين نيستم، مثلاً مانند خيلي از مردم، روزهاي تولد و سالگردها را فراموش ميكنم. 

اما در طول اين سالها فهميده ام كه يكي از مهمترين راه حل ها براي ايجاد روابط سالم، مداوم و پايدار: 


درك و پذيرش عيب هاي همديگر و شاد بودن از داشتن تفاوت با ديگران است و امروز دعاي من براي تو اين است كه ياد بگيري كه قسمت هاي خوب، بد، و ناخوشايند زندگي خود را بپذيري و با انسان ها رابطه اي داشته باشي كه در آن، بيسكويت سوخته موجب قهر و دلخوري نخواهد شد. 

اين موضوع را مي توان به هر رابطه اي تعميمداد. در واقع، تفاهم، اساس هر روابطي است،هر رابطه اي با همسر يا والدين، فرزند يا برادر،خواهر يا دوستي!
كليد دستيابي به شادي خود را در جيب كسي ديگر نگذاريد  آن را پيش خودتان  نگهداريد.
بنابراين، لطفاً يك بيسكويت به من بدهيد، و آري، حتا از نوع سوخته كه حتماً خيلي خوب خواهد بود.!.!.!.! اين داستان را مي توانيد براي كساني بفرستيد كه برايتان ارزشمندند 

كاش همه مي دانستند زندگي شادي نيست  

 شاد كردن است 
زندگي قهقهه نيست لبخند است



دسته ها : بينديشيم 5
جمعه 6 5 1391 6:32 صبح
X