معرفی وبلاگ
این وبلاگ هم اخبار مربوط دانشگاه پیام نور را میگه ، هم داستان و گاه گداری هم مطالب خواندنی دیگه امیدوارم مورد قبولتون واقع بشه *************************** *************************** برای بهتر دیدن هر مطلب بر روی لینک ( ادامه مطلب ) که پایان هر قسمت آمده کلیک کنید *************************** *************************** وقتی چیزی را از دست دادی، درس گرفتن از آن را از دست نده. *************************** ***************************
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 877245
تعداد نوشته ها : 268
تعداد نظرات : 77
فریاد ها را همه می شنوند هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است - دکتر علی شریعتی
Rss
طراح قالب
محمدرضا عابدي

 

پيري را به تاخير بيندازيد


چه بخواهيم چه نخواهيم پيري از راه مي‌رسد، پيري امري اجتناب ناپذير است و هيچكس نمي‌تواند از آن فرار كند اما مي‌توان با انجام برخي كار‌ها از پيري زودرس جلوگيري كرد. به طور كلي به گذر زمان پير شدن مي‌گوييم. اين پير شدن مي‌تواند با مريضي‌هاي مختلفي نيز همراه باشد. گاهي نيز به دلايلي پنهان شما زود‌تر پير مي‌شويد. در اينجا به تعدادي از دلايلي كه شايد نمي‌دانيد اما در زود‌تر پير شدن شما موثر هستند اشاره مي‌كنيم:

 

تماشاي تلويزيون

همان طور كه مي‌دانيد نشستن در مقابل تلويزيون مي‌تواند باعث چاقي شود اما ممكن است اين را ندانيد كه تلوزيون باعث پير شدن و كاهش عمر شما نيز مي‌شود. طبق تحقيقات به عمل آمده، هر يك ساعت كه شما تلوزيون تماشا مي‌كنيد ٢٢ دقيقه از عمرتان كاهش پيدا مي‌كند. همچنين احتمال ابتلا به آلزايمر نيز در شما افزايش مي‌يابد.

 

نوشيدن مايعات از بطري يا استفاده از ني

نوشيدن برخي از مايعات مانند نوشابه‌ها مي‌توانند به بدن شما بسيار آسيب وارد كنند اما طريقه نوشيدن اين نوشابه‌ها نيز بسيار مهم است. نوشيدن از بطري و يا با استفاده از ني مي‌تواند باعث ايجاد چين و چروك در صورت شما بشود پس هميشه سعي كنيد تا با ليوان بنوشيد.

 

زياد يا كم ورزش كردن

ورزش براي سلامتي بسيار مفيد و حقيقتي انكار ناپذير است. همه ما به خوبي مي‌دانيم كه ورزش مي‌تواند بدن ما را سالم و جوان نگه دارد و همچنين مي‌تواند از آلزايمر و بيماري‌هاي پوستي و غيره جلوگيري كند. البته توجه داشته باشيد كه ورزش نيز بايد به مقدار متوسطي انجام شود زيرا بيش از حد ورزش كردن مي‌تواند باعث بروز مشكلاتي همچون آرتروز در بدن شما شود.

 

سيستم گرمايشي

در فصل‌هايي كه هوا رو به سرما مي‌رود ما نيز سيستم‌هاي گرمايشي را روشن مي‌كنيم. توجه داشته باشيد كه اين گرما باعث مي‌شود تا پوست شما خشك شده و زمينه خوبي براي ايجاد چروك شود. براي جلوگيري از اين خشك شدن مي‌توانيد يك ليوان آب در فضاي خانه قرار دهيد. همين يك ليوان مي‌تواند فضاي خانه را مرطوب كند. همچنين مي‌توانيد سيستم‌هاي گرمايشي را كم كرده و بيشتر لباس بپوشيد.

 

شكر

خوردن شكر تنها باعث چاقي شما نمي‌شود بلكه مشكلات بسيار زياد ديگه‌اي هم براي شما ايجاد مي‌كند. با خوردن مقدار زيادي شكر، سطح قند خون شما افزايش مي‌يابد و همين باعث مي‌شود تا پوست شما خراب شود و خيلي زود‌تر از حد معمول پير بشود.

 

شغل و كار

همه انسان‌ها براي اين كه بتوانند زندگي خوبي داشته باشند بايد كار كنند. همين كار كردن مي‌تواند باعث پير شدن افراد بشود. اول اين كه بيشتر كار‌ها و شغل‌ها با استرس همراه هستند كه همين ميزان قرار گرفتن در خطر حمله قلبي را افزايش مي‌دهد. همچنين كاركردن به مدت زياد مي‌تواند زمان شما را براي ورزش يا خواب محدود كند. سعي كنيد تا در اخر هفته‌ها به ورزش و استراحت بپردازيد.

 

صابون

شايد فكر مي‌كنيد كه صابون بهترين دوست پوست شما است اما سخت در اشتباه هستيد. بر روي پوست شما ماده‌اي وجود دارد كه از پوست شما محافظت مي‌كند. اين در حالي است كه وقتي صورت خود را با صابون مي‌شوييد اين ماده پاك شده و صورت‌تان پذيرايي چروك‌ها مي‌شود.

 

گوش كردن به موسيقي

همه ما ريزش مو و جهش به سمت تاسي را نشانه‌هايي از پيري مي‌دانيم. تخقيقات نشان مي‌دهد كه گوش كردن به موسيقي با صداي بلند و از طريق هدفون مي‌تواند ريشه مو‌ها را ضعيف كند و به مرور موهاي شما مي‌ريزد. پس مواظب موهاي خود باشيد.

 

رو بالشي

در ابتدا در نظر داشته باشيد كه روبالشي بهتر است از جنس ابريشم يا ساتن باشد و كتان نيز يكي از بد‌ترين جنس‌هايي است كه مي‌توانيد براي رو بالشي خود انتخاب كنيد. به طور كلي بهتر است به پشت بخوابيد زيرا خوابيدن بر روي يك طرف صورت مي‌تواند باعث ايجاد چروك در صورت شما بشود.

 

رژيم غذايي كم چربي

بيشتر افراد سعي مي‌كنند تا از مواد غذايي با چربي كم استفاده كنند تا چاق نشوند. در اين بين ممكن است تا برخي از چربي‌هاي مهم مانند امگا‌-‌٣ نيز حذف بشود. امگا‌-‌٣ در مواد غذايي مانند ماهي و گردو يافت مي‌شود. اين اسيد چرب يكي از مهم‌ترين عوامل جلوگيري از پيري است زيرا نه تنها باعث جلوگيري از ايجاد چروك بر روي صورت شما مي‌شود بلكه به مغز و قلب نيز كمك مي‌كند.



دسته ها : مجله سلامت 11
چهارشنبه 20 2 1391 1:38 صبح
X