معرفی وبلاگ
این وبلاگ هم اخبار مربوط دانشگاه پیام نور را میگه ، هم داستان و گاه گداری هم مطالب خواندنی دیگه امیدوارم مورد قبولتون واقع بشه *************************** *************************** برای بهتر دیدن هر مطلب بر روی لینک ( ادامه مطلب ) که پایان هر قسمت آمده کلیک کنید *************************** *************************** وقتی چیزی را از دست دادی، درس گرفتن از آن را از دست نده. *************************** ***************************
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 871460
تعداد نوشته ها : 268
تعداد نظرات : 77
فریاد ها را همه می شنوند هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است - دکتر علی شریعتی
Rss
طراح قالب
محمدرضا عابدي

ترش كردن، سوزش گلو از علايم مشهود رفلكس اسيد معده است و مي‌تواند زنگ خطري براي ساير بيماري‌ها باشد.

غذا خوردن، خواب و بوي مواد غذايي باعث ايجاد حركات دودي شكل و ترشح اسيد در معده شده و دريچه‌اي كه حدفاصل معده و مري قرار دارد مانع برگشت و رفلكس اسيد به مري مي‌شود.

اين دريچه به صورت فيزيولوژيك در طول شبانه روز چندين مرتبه باز و مجدد محكم بسته مي‌شود و درصورتي كه دريچه حايل به دلايلي پايداري خود را از دست دهد اسيد به مري باز مي‌گردد.

با رفلكس اسيد معده به مري، ترشحات بزاق به منظور كاهش و خنثي كردن خاصيت اسيد افزايش مي‌يابد. همچنين حركات دودي مري، اسيد را به معده باز مي‌گرداند تا به بافت مري آسيب نرسد.

ترش كردن و سوزش گلو از علايم مشهود رفلاكس اسيد معده است. بيماري‌هاي آلرژي، سينوزيت، گلودرد، سرفه مزمن، تنگي نفس و حتي آسم مي‌تواند بر اثر رفلاكس اسيد معده باشد كه در مرحله اول بايد اين بيمار درمان شود تا بدن به داروها جواب دهد.

در صورت عدم درمان اين بيماري، مري ملتهب ومتورم مي‌شود و لقمه غذا در گلو گير مي‌كند و سلامت شخص را به خطر مي اندازد.

كاهش وزن، خوردن غذاهاي كم حجم، اجتناب از غذاهاي چرب، فست فودها، قهوه، از جمله عوامل پيشگيرانه رفلكس اسيد معده است.


دسته ها : مجله سلامت 2
پنج شنبه 23 4 1390 4:47 بعد از ظهر
X