معرفی وبلاگ
این وبلاگ هم اخبار مربوط دانشگاه پیام نور را میگه ، هم داستان و گاه گداری هم مطالب خواندنی دیگه امیدوارم مورد قبولتون واقع بشه *************************** *************************** برای بهتر دیدن هر مطلب بر روی لینک ( ادامه مطلب ) که پایان هر قسمت آمده کلیک کنید *************************** *************************** وقتی چیزی را از دست دادی، درس گرفتن از آن را از دست نده. *************************** ***************************
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 876235
تعداد نوشته ها : 268
تعداد نظرات : 77
فریاد ها را همه می شنوند هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است - دکتر علی شریعتی
Rss
طراح قالب
محمدرضا عابدي

نارنگي ميوه ضد چاقي


 

محققان دانشگاه اونتاريو ماده‌اي در نارنگي كشف كرده‌اند كه مانع بروز چاقي در افراد مي‌شود.

به گزارش برنا، همانطور كه مصرف يك سيب در روز بيماري را از شما دور مي‌كند مصرف يك نارنگي در روز هم منافع زيادي براي سلامتي انسان به همراه دارد.

محققان دانشگاه اونتاريو در لندن ماده‌اي در ميوه نارنگي به نام nobiletin ( نوبيلتين) كشف كرده كه در آزمايش بر روي موش‌ها دريافتند از چاقي پيشگيري و سبب حفاظت بدن در مقابل ديابت نوع دوم مي‌شود. هم چنين انها دريافتند اين ميوه سبب مقاوم‌سازي سيستم بدن در مقابل حملات قلبي مي‌شود.

به گفته محققان اين ماده مانع تشكيل چربي در كبد مي‌شود، دو سال گذشته نيز محققان موفق به كشف ماده‌اي به نام naringenin در گريپ‌فروت شدند با اثر مشابه نوبيلتين در نارنگي شدند.

اما آنچه كه اهميت دارد آن است كه ماده nobiletin در نارنگي ده برابر naringenin در گريپ فروت در پيشگيري از چاقي كمك مي‌كند. محققان اميدوارند نتايج آزمايشات انجام شده بر موش‌ها در مورد انسانها نيز صدق كند.


دسته ها : مجله سلامت 7
سه شنبه 8 9 1390 6:41 بعد از ظهر
X