معرفی وبلاگ
این وبلاگ هم اخبار مربوط دانشگاه پیام نور را میگه ، هم داستان و گاه گداری هم مطالب خواندنی دیگه امیدوارم مورد قبولتون واقع بشه *************************** *************************** برای بهتر دیدن هر مطلب بر روی لینک ( ادامه مطلب ) که پایان هر قسمت آمده کلیک کنید *************************** *************************** وقتی چیزی را از دست دادی، درس گرفتن از آن را از دست نده. *************************** ***************************
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 877370
تعداد نوشته ها : 268
تعداد نظرات : 77
فریاد ها را همه می شنوند هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است - دکتر علی شریعتی
Rss
طراح قالب
محمدرضا عابدي

سازمان وظيفه عمومي شرايط ثبت نام افراد مشمول را در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي براي سال 1390 اعلام كرد. به گزارش پايگاه خبري دانشجويان پيام نور به نقل از سازمان وظيفه عمومي : شرايط و ضوابط به صورت زير مي باشد:

۱-

متولدين ۱۳۷۲ به شرط اخذ ديپلم و پيش دانشگاهي به صورت حضوري يا غيرحضوري.

۲-

متولدين سال ۱۳۷۱ به شرط اخذ ديپلم و پيش دانشگاهي به صورت حضوري.

تبصره- متولدين نيمه دوم سال ۱۳۷۱ كه ديپلم يا پيش دانشگاهي را به صورت غيرحضوري اخذ كرده باشند نيز مجاز به تحصيل مي باشند.

۳-

متولدين نيمه دوم سال ۱۳۷۰ به شريط اخذ ديپلم يا پيش دانشگاهي به صورت حضوري.

۴-

فارغ التحصيلان ديپلم يا پيش دانشگاهي متولدين سال هاي قبل مشروط بر آنكه ديپلم شاخه هاي فني-حرفه اي و كارودانش را حداكثر تا پايان ۲۲ سالگي و پيش دانشگاهي را تا پايان ۲۴ سالگي به اتمام رسانده باشند.

۵-

دارندگان برگ اعزام بدون غيبت مشروط بر آنكه موعد اعزام آنان ۱۸/۷/۹۰ به بعد باشد.

۶-

دانشجويان انصرافي، ترك تحصيل و اخراج از دانشگاه مجاز به ثبت نام نيستند.

تبصره- مشمولاني كه تا پايان سال اعزام از تحصيل انصراف داده باشند مشروط بر آن كه فاقد غيبت باشند مجاز به ثبت نام خواهند بود.

۷-

فارغ التحصيلان مقاطع دانشگاهي با رعايت شروط ذيل مجاز به ثبت نام مي باشند.

الف: از زمان فراغت از تحصيل آنان بيش از ۶ ماه نگذشته باشد. ب: در مقطع تحصيلي قبلي سقف سنوات تحصيلي را رعايت كرده باشند. تبصره- سنوات تحصيلي مشمولان از مهرماه سال اعزام محاسبه خواهد شد.

۸-

دانشجويان داراي معافيت تحصيلي كه در آزمون مجدد شركت كرده اند با شرايط ذيل مجاز به ثبت نام مي باشند:

الف: در مقاطع كارداني، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد ناپيوسته حداكثر ۲ نيم سال و در مقاطع كارشناسي پيوسته، كارشناسي ارشد پيوسته و دكترا (تخصصي و حرفه اي) حداكثر ۴ نيم سال از شروع به تحصيل آنها نگذشته باشد. ب: مقطع جديد از مقطع در حال تحصيل پايين تر نباشد. پ: از زمان انصراف مقطع قبلي تا اشتغال به تحصيل در مقطع جديد بيش از ۱ ماه سپري نشده باشد. ت: هنگام شركت در آزمون داراي معافيت تحصيلي باشد. تبصره- معافيت تحصيلي اين گونه مشمولان با درخواست دانشگاه ثانويه، توسط دانشگاه اوليه به دانشگاه جديد ارسال خواهد شد.

۹-

دانشجويان مقاطع كارشناسي و بالاتر پيوسته كه با اخذ مدرك كارداني فارغ التحصيل شده اند تا پايان خدمت دوره ضرورت مجاز به تحصيل نيستند.

۱۰-

فارغ التحصيلان مقطع كارداني مجاز به شروع تحصيل در مقطع كارشناسي پيوسته نيستند مگر در رشته هاي هم نام با مقطع كارداني كه در اين صورت بايد تحصيل كارشناسي را حداكثر طي مدت ۴ سال به اتمام برسانند.

۱۱-

سربازان در حين خدمت مجاز به تحصيل در دانشگاه نمي باشند مگر با ارائه مجوز صادره از سوي وظيفه عمومي محل اعزام به خدمت.

۱۲-

سربازاني كه خدمت آنان حداكثر تا ۳۰/۱۱/۹۰ به اتمام مي رسد و شروع به تحصيل آنان در نيم سال دوم سال ۹۰-۹۱ مي باشد، مي توانند از اول مهرماه ثبت نام نمايند ليكن اشتغال به تحصيل آنان منوط به ارائه كارت پايان خدمت خواهد بود.

۱۳-

دارندگان كارت پايان خدمت و معافيت دائم.

۱۴-

متولدين شهريور ۱۳۴۰ و قبل از آن نيازي به مجوز وظيفه عمومي ندارند.

۱۵-

دارندگان معافيت موقت بدون غيبت در مدت اعتبار آن.

۱۶-

كاركنان نيروهاي مسلح و متعهدين خدمت در سازمان هاي دولتي با ارائه موافقت نامه سازمان مربوط مبني بر موافقت با تحصيل.

۱۷-

ثبت نام طلاب حوزه هاي علميه با ارائه گواهي اشتغال به تحصيل از حوزه مربوط كه داراي شماره معافيت تحصيلي باشد. بديهي است دانشگاه ها براي اين گونه مشمولان معافيت تحصيلي درخواست نخواهند كرد. ليكن آنان موظفند براي ثبت نام در هر نيم سال تحصيلي، گواهي مربوط را از حوزه علميه دريافت و ارائه نمايند.

سوال 

 آيا تحصيل همزمان با خدمت دوره ضرورت در دانشگاه پيام نور مجاز است ?

جواب 

خير ،منع قانوني دارد.

 

 

سوال 

آيا تحصيل همزمان در دو دانشگاه مجاز است? 

جواب 

خير ، مگر دانشجويان نخبه و در چارچوب ضوابط مربوط به تحصيل نخبگان.


دسته ها : اخبار دانشگاه
يکشنبه 8 8 1390 10:24 صبح
X