معرفی وبلاگ
این وبلاگ هم اخبار مربوط دانشگاه پیام نور را میگه ، هم داستان و گاه گداری هم مطالب خواندنی دیگه امیدوارم مورد قبولتون واقع بشه *************************** *************************** برای بهتر دیدن هر مطلب بر روی لینک ( ادامه مطلب ) که پایان هر قسمت آمده کلیک کنید *************************** *************************** وقتی چیزی را از دست دادی، درس گرفتن از آن را از دست نده. *************************** ***************************
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 876661
تعداد نوشته ها : 268
تعداد نظرات : 77
فریاد ها را همه می شنوند هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است - دکتر علی شریعتی
Rss
طراح قالب
محمدرضا عابدي

سبزيجاتي با برگ سبز تيره
اسفناج، كاهو، كلم بروكلي و كلم دلمه‌اي از جمله سبزيجاتي هستند كه سرشار از آنتي‌اكسيدان‌هايي نظير ويتامين C و كاروتنوييدها هستند يعني همان آنتي‌اكسيدان‌هايي كه براي حفظ سلامت قلب بسيار مفيدند.
به طور كلي وظيفه اصلي آنتي‌اكسيدان‌ها در بدن، مبارزه با راديكال‌هاي آزادي است كه هدف‌شان تنها آسيب‌رساندن به سلول‌ها و اختلال در تقسيم انرژي در بدن است سلول‌هاي مغز هم كه وظيفه سوخت‌رساني به كل بدن را دارند، از جمله آسيب‌‌پذيرترين سلول‌ها در برابر اين تركيبات زيانبار هستند، بنابراين وقتي كه اين مواد سمي به مغز هجوم مي‌برند، آنتي‌اكسيدان‌ها هستند كه مي‌توانند با آنها مبارزه كرده و از مغز محافظت كنند. بر اساس مطالعاتي كه روي بيش از 13 هزار خانم در دانشكده پزشكي ‌هاروارد انجام گرفت، پژوهشگران پي بردند كه خانم‌هايي كه حداقل 4 وعده در روز از سبزيجات برگ سبز تيره استفاده مي‌كنند، 2 برابر كمتر از سايرين از زوال عقل و از كارافتادگي قدرت تمركز رنج مي‌برند. همچنين پژوهشگران ‌هاروارد، اعلام كرده‌اند كه هر چه سبزي و ميوه‌ها رنگي‌تر باشند، آنتي‌اكسيدان بيشتري هم دارند.


دسته ها : مجله سلامت 5
يکشنبه 1 8 1390 7:20 بعد از ظهر
X