معرفی وبلاگ
این وبلاگ هم اخبار مربوط دانشگاه پیام نور را میگه ، هم داستان و گاه گداری هم مطالب خواندنی دیگه امیدوارم مورد قبولتون واقع بشه *************************** *************************** برای بهتر دیدن هر مطلب بر روی لینک ( ادامه مطلب ) که پایان هر قسمت آمده کلیک کنید *************************** *************************** وقتی چیزی را از دست دادی، درس گرفتن از آن را از دست نده. *************************** ***************************
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 871462
تعداد نوشته ها : 268
تعداد نظرات : 77
فریاد ها را همه می شنوند هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است - دکتر علی شریعتی
Rss
طراح قالب
محمدرضا عابدي

 

جزئيات امتحان بدون كاغذ در دانشگاه پيام نور

 

رئيس دانشگاه پيام نور جزئيات حذف كاغذ از امتحانات پايان ترم اين دانشگاه را اعلام كرد و خبر از حذف استاد از روند تصحيح پاسخنامه ها داد.

حسن زياري در گفتگو با خبرنگار مهر به برخي مشكلات كه تا پيش از حذف كاغذ براي برگزاري امتحانات پايان ترم وجود داشت، اشاره كرد و افزود: پيش از اين در دانشگاه پيام نور، استادان سئوالات را طرح و توسط تايپيست ها، تايپ مي شد و مشكلات زيادي به خصوص خارج از منابع بودن برخي سئوالات سر راهمان وجود داشت.

وي گفت: كل امتحاناتي كه در واحدهاي پيام نور سراسر كشور برگزار مي شد، در قالب يك لوح فشرده جمع آوري مي كرديم و براي 31 استان ارسال مي شد، سپس اين سئوالات در قرنطينه هاي 15 يا 20 روزه تكثير، بسته بندي و چاپ مي شد. پس از آن، هر واحد شهرستان بايد هر روز صبح مي آمد و سوالات امتحانات همان روز را به شهرستان مربوطه منتقل مي كرد كه اين رفت و آمدها به علت وقوع برخي مشكلات از جمله تصادف يا مسدود شدن مسير، منجر به تاخير در رسيدن به موقع سوالات مي شد.

رئيس دانشگاه پيام نور با ذكر مثالي بر اعمال مهمترين تغييرات در سوالات پايان ترم پيام نور تاكيد كرد و اظهار داشت: به عنوان نمونه مي توان به اين نكته اشاره اي هم داشت كه اگر در محتويات سوالي مشكل وجود داشت، ظرف چند ثانيه مي توانيم سوال ديگري جايگزين و بلافاصله براي دورترين مركز ارسال كنيم در حاليكه اين امكان در گذشته وجود نداشت.

زياري در خصوص زمان اين تغييرات در پايان ترمهاي دانشگاه پيام نور، گفت: آزمون، طرح سوال، ارسال و قرنطينه از ترم گذشته با بيشترين حفاظت اجرايي شد و در واقع مي توان تاكيد كرد كه قرنطينه به آن صورت براي سوالات پايان ترم در پيام نور نداريم.

وي افزود: از ترم جاري، سوالات در كامپيوتر خاصي كه سه نفر سه كد دارند و بايد كنار هم قرار گيرند وارد مي شود و يك ساعت پيش از برگزاري آزمون قرنطينه كوچكي براي چاپ سوالات تشكيل مي شود.

به گفته رئيس دانشگاه پيام نور، اين شيوه برگزاري آزمون براي امتحانات پايان ترم جاري به صورت آزمايشي در چند استان كشور، اجرايي مي شود و در لپ تاپ يا كامپيوتري كه سوالات در آن طراحي شده مي توانند به سوالات جواب دهند و امكان تقلب هم وجود ندارد.

رئيس دانشگاه پيام نور به تحول ديگري در خصوص نمرات دانشجويان اشاره كرد و گفت: پاسخنامه ها پس از برگزاري آزمون در هر مركز اسكن و ظرف حداكثر چند دقيقه بدون دخالت استاد تصحيح مي شود سپس روي سايت انتخاب واحد دانشجو قرار مي گيرد.

وي تاكيد كرد كه زيرساختهاي اين اقدامات آماده شده و براي اجرايي كردن آن به صورت پايلوت در هر مركز، كامپيوترهاي فعلي دانشگاهها براي برگزاري اين امتحانات قابل استفاده است.

زياري اعلام كرد كه حتي برخي شركتها در اين زمينه حاضر به سرمايه گذاري و ارائه لپ تاپ به پيام نور را هستند.


دسته ها : اخبار دانشگاه
سه شنبه 12 10 1391 6:10 بعد از ظهر
X